Salezjanie
ul. Św. Jana Bosko 1
tel. 56 648 64 16

Pielgrzymka nauczycieli do Włoch

Po raz pierwszy w ponad 20-letniej historii szkoły odbyła się pielgrzymka pracowników szkoły do miejsc, gdzie żył i pracował ks.Bosko. Jeszcze przed wyjazdem z kraju zwiedziliśmy Międzyrzecki Rejon Umocniony oraz gościliśmy w ośrodku dla młodzieży w Lubrzy. Następnego dnia byliśmy już w Turynie. Pierwszy dzień to poznawanie miasta, jego pięknej historii, cudownych kościołów i zabytków, modlitwa przed Całunem Turyńskim i relikwiami wielu świętych związanych z miastem. Kolejnego dnia wizyta na Valdocco, gdzie ks. Bosko założył pierwsze oratorium. Zwiedziliśmy tam szopę Pinardiego, gdzie obecnie mieści się kaplica, kościół św. Franciszka Salezego i Bazylikę NMP Wspomożycielki Wiernych, gdzie zanurzyliśmy się w modlitwie przed relikwiami św.Jana Bosko, św.Dominika Savio i św.Marii Dominiki Mazzarello. Zwiedziliśmy też pierwszą drukarnię w Turynie, założoną przez ks. Bosko oraz funkcjonującą do dziś szkołę, a także pokoje, w których ks. Bosko mieszkał. Trzeciego i czwartego dnia pobytu we Włoszech odwiedziliśmy Colle don Bosco, Casteluovo don Bosco i Chieri, czyli miejsca dzieciństwa i młodości księdza Bosko. Szczególnie niezwykłym miejscem okazał się dom rodzinny naszego patrona. Zwiedziliśmy też szkoły, do których chodził, seminarium oraz muzeum misyjne. Ostatni dzień to wizyta w Dolinie Aosty i wjazd kolejką linową prawie na szczyt najwyższej góry Europy - Mont Blanc. Tak niezwykłymi widokami żegnaliśmy się z Włochami. Trzeba dodać jeszcze, że spotkaliśmy się tam z niezwykłą życzliwością i gościnnością. Zarówno w naszej spokojnej Oasi di Cavoretto, gdzie nocowaliśmy jak również w innych miejscach. A bariery językowe udało się zwalczać dzięki obecności i pomocy naszego przewodnika ks.Adama Popławskiego, wikariusza ks. Inspektora. Dziękujemy Salezjanom, którzy czuwali nad pielgrzymkowym charakterem naszej wyprawy.